KERIMAAN LOMAKESKUS OY:N VARAUS JA PERUUTUSEHDOT

Kerimaan Lomakeskus Oy (myöhemmin Kerimaa) vuokraa loma-asuntoja ja myy matkailupalveluja täysi-ikäisille yksityishenkilöille, yrityksille sekä organisaatioille. Kerimaa noudattaa alla olevia varaus- ja peruutusehtoja. Sopimusehdot astuvat voimaan asiakkaan saatua varausvahvistuksen, hyväksyttyä tarjouksen tai maksettua varausmaksun tai koko varauksen yhdellä kertaa. Sopimusehdot koskevat molempia osapuolia. Ehdot ovat voimassa toistaiseksi.

VARAAMINEN JA MAKSAMINEN

Varaajan tulee olla täysi-ikäinen. Varauksen voi tehdä Kerimaan verkkokaupassa www.kerimaa.fi, soittamalla numeroon 015 555 0200 tai sähköpostitse kerimaa@kerimaa.fi. Kerimaan verkkokauppaa ylläpitää Sportum Oy.

Puhelimitse ja sähköpostitse tehdyt varaukset maksetaan paikan päällä tai ennakkoon laskulla. Laskuttaminen jälkikäteen on mahdollista erikseen sovittaessa yrityksille sekä organisaatioille.  Varaamalla loma-asunnon Kerimaan omian kanavien kautta, saa asiakas valita juuri sen loma-asunnon kuin haluaa. Kerimaalle ei ole oikeutta vaihtaa ja siirtää asiakkaan valitsemaa loma-asuntoa toiseen saman hintaluokan mökkiin ilman asiakkaan lupaa. Tämä ei päde välittäjien kautta varatessa (kts. Kerimaan loma-asuntojen vuokraus lomapalveluita välittävän yritysten kautta).

Kerimaan verkkokauppassa on käytettävissä Paytrailin tarjoamat maksuvaihtoehdot: verkkopankin kautta maksaminen sekä luottokortit Visa, Mastercard ja American Express. Maksuvaihtoehtoina on myös MobilePay, Collector Bank, Jousto lasku- ja osamaksu sekä PayPal. Varaus on mahdollista maksaa myöhemmin tilaamalla laskun. Lasku tulee maksaa laskun eräpäivään mennessä, muutoin varaus peruuntuu. Huomautukset laskusta tulee tehdä seitsemän (7) päivän sisällä laskun saamisesta.

Hintaan sisältyvät ne tuotteet tai palvelut, jotka tuotekortissa on mainittu. Hinta voi vaihdella varausajankohdan mukaan. Tuotteen varauksen yhteydessä varattavat lisäpalvelut on hinnoiteltu erikseen. Lisäpalvelujen varaukset ovat sitovia. Varaus on vahvistettu, kun tuotteen koko hinta on maksettu.

Kuitti maksusta tulee säilyttää takuuta tai virhevastuuta varten. Mikäli varaus epäonnistuu tai et asiakas ei löydä sähköpostista varausvahvistusta tulee asiakkaan viipymättä ottaa yhteyttä Kerimaan asiakaspalveluun tilanteen korjaamiseksi.  Asiakkaan on hyvä muistaa tarkistaa myös roskapostikansio ennen yhteydenottoa. Myyjä ei takaa, että kohde on tässä tilanteessa vielä vapaa.

VARAUKSEN PERUUTTAMINEN JA SIIRTÄMINEN

Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, kun tieto peruutuksesta on tullut asiakaspalveluun. Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa aikaisemmin kuin kolme (3) vuorokautta ennen vuokra-ajan alkamista, perutaan varaus veloituksetta. Mikäli peruutus tapahtuu myöhemmin kuin kolme vuorokautta ennen vuokra-ajan alkamista, veloitetaan varauksen ensimmäisen vuorokausi. Varaukset joita ei peruta veloitetaan kokonaisuudessaan.

Mikäli varaus perutaan ennen varausajan alkamista varauksen jälkeen sattuneen äkillisen sairauden, tapaturman tai kuolemantapauksen johdosta, joka on kohdannut asiakasta tai hänen lähiomaistaan, on hänellä tällöin oikeus saada maksamansa tuotteen hinta takaisin. Tapahtumasta on ilmoitettava asiakaspalveluun viipymättä. Mikäli edellä mainituista syistä johtuva peruutus tapahtuu varauksen aikana, ei tuotteen hintaa makseta takaisin. Jos asiakas haluaa muuttaa loma-asuntoa tai varausaikaa, pidetään tätä aikaisemman varauksen peruutuksena ja uutena varauksena.

KERIMAAN OIKEUS PERUUTTAA VARAUS

Mikäli kysymyksessä on ylivoimainen este (force majeure), voi Kerimaan asiakaspalvelu perua varauksen. Asiakkaalla on tällöin oikeus saada ennakkomaksu kokonaisuudessaan takaisin. Force majeure -esteen takia irtisanotusta varauksesta asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata.

Ennakkolaskun maksamatta jättäminen antaa Kerimaalle oikeuden peruuttaa asiakkaan varaus ilmoittamatta siitä asiakkaalle.

Asiakkaan aiheuttaessa häiriötä lomakeskuksessa henkilökunnalle sekä muille lomakeskuksen asiakkaille on Kerimaalla oikeus keskeyttää asiakkaan varaus eikä asiakkaalla ole oikeutta saada rahoja takaisin häiriökäyttäytymisestä johtuneesta keskeytyksestä.

KERIMAAN LOMA-ASUNTOJEN VUOKRAUS LOMAPALVELUITA VÄLITTÄVÄN YRITYSTEN KAUTTA

Kerimaan mökkejä on mahdollista vuokrata myös majoituspalveluita välittävän yrityksen kautta. Majoituspalveluita majoituspaikan puolesta välittäviä yrityksiä ovat mm. Booking.com sekä Expedia Inc. pörssiyhtiön alla toimiva verkkomatkatoimisto Ebookers ja mm. hakukonebrändit kuten hotels.com ja Expedia. Asiakas on vastuussa tarkistaa palveluntarjoajan oikeus välittää Kerimaan loma-asuntoja ennen varauksensa tekoa.

Kerimaa ei voi peruuttaa asiakkaan puolesta välittäjäyrityksen kautta tehtyjä varauksia, joten peruutukset tulee aina tehdä samasta paikasta josta loma-asunnon varaus on tehty. Välittäjän sivuilla ei ole mahdollista valita tiettyä loma-asuntoa, vaan loma-asunto valikoituu sattumanvaraisesti valikoidusta hintaluokasta.  Kerimaalla on halutessaan oikeus vaihtaa asiakkaan varaukseen valikoitunut loma-asunto toiseen saman hintaluokan sisällä olevaan loma-asuntoon ilmoittamatta siitä asiakkaalle.

VENDENJAKELU KERIMAASSA

Kerimaan alueella on toistaiseksi käytössä kaivovesi. Liiallisen rautapitoisuuden vuoksi vettä ei suositella käytettävän talousvetenä. Asiakas voi käydä normaalisti suihkussa, vesi ei ole millään lailla vaarallista. Juoma- ja ruoanlaittovesi kannetaan asiakkaalle valmiiksi loma-asuntoon. Vettä saa lisää vastaanotosta. Kaivoveden rautapitoisuudesta johtuen osassa lomahuoneistoja saattaa näkyä kaivoveden aiheuttamaa esteettistä haittaa. Suurien ilman lämpötilavaihteluiden tai suuren veden kulutuksen vuoksi pohjasakkaa saattaa välillä irrota vesijohtoveteen, mikä näkyy oranssihtava värinä. Tällöin kylmän veden valuttaminen auttaa. Kaivoveden käyttö on huomioitu loma-asuntojen vuokraus hinnoissa.

ASIAKKAAN OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET LOMAKOHTEESSA

Loma-asuntojen hintaan sisältyy loma-asunnon vapaa käyttöoikeus sekä tuotekuvauksessa mainitut palvelut.

Loma-asunto on asiakkaan käytettävissä tulopäivästä klo 14.00 alkaen lähtöpäivään klo 12.00 saakka. Loma-asunnossa ei saa yöpyä useampi henkilö kuin loma-asunnon esittelyssä on mainittu.

Mökin vuokrannut asiakas tuo mukanaan omat liinavaatteet tai varaa ne maksullisena lisäpalveluna. Vuoteiden käyttö ilman liinavaatteita on ehdottomasti kielletty. Luhtihotellihuoneistojen vuokraushintaan kuuluu niin liinavaatteet kuin siivous.

Useimpiin mökkeihin ja huoneistoihin on mahdollista saada lisämaksusta erillinen lisävuode tai ilmaiseksi vauvansänky mikäli niitä on vapaana. Lisävuoteet ja vauvasänky tulee pyytää ennakkoon.

Teltan, asuntovaunun tai -auton käyttö loma-asunnon alueella ilman Kerimaan lupaa on kielletty.

Tupakoiminen loma-asunnoissa ja muissa sisästiloissa on ehdottomasti kielletty.

Kaikkiin Kerimaan omiin mökkeihin ja osaan luhtihotellihuoneistoista on mahdollista tuoda lemmikki. Lemmikkieläimistä veloitetaan lisämaksu ja niistä on ilmoitettava etukäteen.

Asiakas on velvollinen korvaamaan loma-asunnolle tai sen irtaimistolle aiheuttamansa vahingot suoraan loma-asunnon omistajalle.

Asiakas voi siivota mökin itse tai tilata loppusiivouksen. Asiakkaan hoitaessa loppusiivouksen itse tulee   huolehtia, että tiskit on tiskattu, roskat on viety pois ja pinnat on lakaistu/imuroitu irtoroskista ja muruista, huonekalut on omille paikoillaan ja wc on siivottu. Huoneisto tulee olla samassa kunnossa, kuin se vuokratessa oli. Takan ja grillin tyhjennystä asiakkaan ei tarvitse itse suorittaa. Mikäli huoneistossa on mennyt jotain rikki, tai jokin ei toimi, tulee siitä viipymättä ilmoittaa Kerimaan henkilökunnalle. Kaikissa loma-asunnoissa on perus keittiövälineistö sekä 1,5 kertainen astiasto huoneiston henkilömäärään nähden.

Asiakas on velvollinen maksamaan lomakohteen siivoamisesta aiheutuvat kulut siinä tapauksessa, että lomakohteen sisätiloissa on tupakoitu tai siivousta ei ole suoritettu tai se on suoritettu puutteellisesti ja Kerimaan henkilökunta joutuu huolehtimaan siitä ennen seuraavan asiakkaan saapumista.

Yksityisten omistuksessa olevien loma-asuntojen loppusiivouksesta sovitaan varauksen yhteydessä. Yksityismökkien maksullisen loppusiivouksen voi tilata Kerimaalta. Mikäli yksityismökin loppusiivousta ei ole tilattu ja varauksen päättyessä ei siivousta ole suoritettu, on Kerimaalla tai huoneiston omistajalla oikeus periä siivousmaksu. Oikeus lisäsiivousmaksun perimiseen on myös sellaisissa tapauksissa, jossa mitä tahansa mökkiä on sotkettu tai vaurioitettu enemmän kuin normaali yöpyminen ja oleskelu aiheuttaa.

YLIVOIMAINEN ESTE

Kerimaa ei  vastaa vahingoista tai seurauksista, jotka eivät ole johtuneet Kerimaasta ja jonka seurauksia Kerimaa ei ole voinut kohtuudella estää. Näitä ovat esimerkiksi normaalit luonnonilmiöt sekä sellaiset asiakkaalle aiheutuneet  vahingot, jotka aiheutuvat ennalta arvaamattomasta ylivoimaisesta esteestä tai vastaavasta syystä kuten esimerkiksi sähkökatkot, leväesiintymät, hyönteiset ja eläimet.

OIKEUS HINNAN MUUTOKSIIN

Kerimaalla  on oikeus korottaa ja vastaavasti velvollisuus alentaa sovittua hintaa sopimuksen syntymisen jälkeen, jos mökkilomapalvelun hintaan vaikuttavat verot tai julkiset maksut muuttuvat.

VIRHEELLINEN HINTATIETO

Virheellinen hintatieto ei sido Kerimaata, mikäli hinta on niin selvästi virheellinen, että asiakkaankin pitää se ymmärtää. Esimerkkinä jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.

KERIMAAN VARAUKSIA KOSKEVAT YLEISET EHDOT

Varaamalla loma-asunnon hyväksyn ja sitoudun noudattamaan Kerimaan varaus- ja peruutusehtoja sekä hyväksyn tietojeni tallentumisen Kerimaan lomakeskuksen varausjärjestelmään.

TILAISUUDET RAVINTOLASSA, SAUNOILLA TAI MÖKEISSÄ

Kerimaa järjestää tilaisuuksia ryhmille Kerimaan ravintolassa, saunoilla, terassilla ja mökeissä. Tilaisuuksien järjestelyissä on huomioitava alkoholilainsäädäntö ja Kerimaan anniskelualueet.

Tilaisuutta varattaessa sovitaan alustava osallistujamäärä. Osallistujamäärä on vahvistettava viimeistään tarjouksessa mainittuun ajankohtaan mennessä. Kerimaa veloittaa toteutuneen osallistujamäärän mukaan, kuitenkin vähintään vahvistettu henkilömäärä -10 %. Tarkemmat tapahtuman / tilaisuuden peruutusehdot löytyvät tarjouksesta.

HUOMAUTUKSET JA VALITUKSET

Kaikki loma-asuntoon liittyvät huomautukset on esitettävä viipymättä Kerimaan asiakaspalveluun. Mikäli asia ei ole korjattavissa välittömästi, mahdollinen korvausvaatimus on tehtävä kirjallisesti ja sen on oltava Kerimaan asiakaspalvelussa viimeistään 30 päivän kuluttua vuokra-ajan päättymisestä. Korvausvastuu rajoittuu korkeintaan mökkivuokran suuruiseen summaan.

Kerimaan Lomakeskus Oy ei ota vastuuta mahdollisesta ulkopuolisen aiheuttamasta rakennus- yms. melusta.  Jos asiakas ja Kerimaa eivät pääse asiassa yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ensiksi asiakkaan tulee kuitenkin olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiaa koskevan lainsäädännön mukaan kuluttajariitalautakunta voi jättää valituksen käsittelemättä, jos kuluttaja ei ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Mikäli asiakas ei ilmoita havaitsemiaan puutteita heti vuokra-aikana Kerimaan henkilökunnalle, katsotaan lomakohteen olevan sopimuksen mukaisessa kunnossa. Vasta vuokra-ajan jälkeen ilmoitettuja puutteita ei voida yhdessä todeta, eikä Kerimaa tällöin ole niistä korvausvelvollinen.

Mikäli asiakas keskeyttää varauksensa sekä poistuu lomakohteesta ennen vuokra-ajan päättymistä, ei asiakas ole oikeutettu vuokranpalautukseen.